SCM

Deel via:

Verras uw klanten één voor één dankzij personalisatie

Stelt u zich een motor voor, het opstappen, het starten... En probeert u zich nu voor te stellen hoe het Gepersonaliseerde producten.jpgzou voelen als u 'm zelf had ontworpen.

Dat was de benadering van Harley Davidson toen zij voor smart manufacturing kozen om gepersonaliseerde producten te gaan maken. In het rapport SCM World, juli 2016, geeft Pierfrancesco Manenti de belangrijkste eigenschappen van het fenomeen product-personalisatie.

 Download het volledige rapport van SCM world

Download het rapport en ontdek alles over de implementatie van smart manufacturing en product-personalisatie. 

Digitaliseren van de supply chain

Product-personalisatie is niet voor lafaards. Er zijn verschillende strategieën om ermee aan de slag te gaan. Volgens de Value Chain 2020 enquête van SCM World, investeerden de respondenten in de volgende methoden voor product-personalisatie:

  • Product platforming
  • Uitstel-strategieën
  • Digital supply chain en smart manufacturing
  • Digitale voorraad dankzij 3D-printen
  • Fundamentele kwaliteiten
  • Onderscheidende kwaliteiten

Waarom u product-personalisatie vandaag nog moet implementeren

Henry Ford zei, "elke klant kan een auto krijgen in de kleur die hij wil, zolang het maar zwart is." Massaproductie was misschien helemaal in de mode in de jaren '40 maar vandaag de dag neemt de klant daar geen genoegen meer mee. Met dienstverleners zoals Uber en Amazon die met een druk op de knop leveren, is een live supply chain onmisbaar als u aan de hoge eisen van uw klanten wilt blijven voldoen.

Met smart manufacturing is dit mogelijk, zoals Harley Davidson heeft ontdekt. Door technologie te implementeren zoals het Internet of Things en big data analytics, profiteren organisaties van gepersonaliseerde producten met de efficiëntie van de massaproductie. Deze ontwikkeling staat bekend als industrie 4.0, maar u kunt het ook zien als een wapen om de concurrentie te slim af te zijn.

Lees meer over Digital Supply Chain