De customer journey start pas echt als front- en backoffice integreren

    Bleisure neemt een vlucht in EMEA-regio

    Hanneke van Leeuwen

    De tijd dat medewerkers tijdens een zakentrip enkel hotel en kantoor..

    Read More

    Bleisure neemt een vlucht in EMEA-regio

    Hoe win je de loyaliteit van klanten?

    Bart Mooren

    Als één bedrijf vroeger een trouwe klantenkring had, dan was het wel..

    Read More

    Hoe win je de loyaliteit van klanten?

    Negen vragen over de SAP C/4HANA Customer Experience Suite

    Peter-Hendrik van de Poppe

    Klanten op het juiste moment voorzien van de juiste informatie, leidend..

    Read More

    Negen vragen over de SAP C/4HANA Customer Experience Suite

    Van slecht zicht naar een helder beeld van de klant

    Arnold Advocaat

    Mijn huis staat vol met apparaten van dezelfde fabrikant. Toch doet die..

    Read More

    Van slecht zicht naar een helder beeld van de klant

    Digital First creëert blijvende herinneringen

    Bart Mooren

    Vervoerder UPS houdt al een paar jaar de vinger aan de pols van de..

    Read More

    Digital First creëert blijvende herinneringen

    De vijf krachten voor de ultieme customer experience

    Arnold Advocaat en Bart Mooren

    Consumenten zijn altijd online via verschillende devices, worden steeds..

    Read More

    De vijf krachten voor de ultieme customer experience

    Op weg naar een intelligente omnichannel-klantervaring

    Erwin Hoesch

    Klanten verwachten vandaag de dag gepersonaliseerde product- of service..

    Read More

    Op weg naar een intelligente omnichannel-klantervaring

    De customer experience van Ocean Sole: ‘jachttrofeeën’ en safaribeelden gemaakt van teenslippers

    Nicholas Ninaber van Eijben

    Hoe zorg je ervoor dat mensen kunst van afgedankte slippers willen..

    Read More

    De customer experience van Ocean Sole: ‘jachttrofeeën’ en safaribeelden gemaakt van teenslippers

    Vijf strategieën voor toekomstig retailsucces

    Paul Dearlove

    Dit blog is een vertaling van 'Five Strategies Shaping The Future Of..

    Read More

    Vijf strategieën voor toekomstig retailsucces

    De (r)evolutie van consumentproducten naar consumentresultaten

    E.J. Kenney

    Dit blog is een vertaling van ‘From Consumer Products To Consumer..

    Read More

    De (r)evolutie van consumentproducten naar consumentresultaten

    Dit zijn de 8 retailtrends voor 2018

    Dave Veerman

    De retailbranche maakte een bijzonder jaar door. Technologische..

    Read More

    Dit zijn de 8 retailtrends voor 2018

    Traditionele retailers hebben een troef in handen

    Lars Leemhorst

    Tijdens connect to innovate – hét event van SAP en de VNSG ­­– gaf PwC..

    Read More

    Traditionele retailers hebben een troef in handen

    Wat jij kunt leren van je lokale bakker op het gebied van customer experience

    Mark van Heijningen

    We kennen allemaal wel iemand die het heel goed heeft begrepen wat..

    Read More

    Wat jij kunt leren van je lokale bakker op het gebied van customer experience

    The Segment of One verandert de manier waarop we business bedrijven voorgoed

    Dave Veerman

    Tot op zo’n 300 jaar geleden werd zo goed als alles helemaal op maat..

    Read More

    The Segment of One verandert de manier waarop we business bedrijven voorgoed

    IT’s all about evolution...

    Janne Marie van Vlastuin

    N= 1 is passé. Massa = kassa ook. En met hagel schieten werkt niet..

    Read More

    IT’s all about evolution...

    Zo bouw je een succesvolle omnichannelstrategie

    Gastblogger

    Een omnichannel winkelbeleving is de nieuwe norm. Maar hoe realiseer je..

    Read More

    Zo bouw je een succesvolle omnichannelstrategie

    Big data in retail: balanceren tussen gemak en vertrouwen

    Dave Veerman

    Klantkennis is voor retailers steeds minder een kwestie van..

    Read More

    Big data in retail: balanceren tussen gemak en vertrouwen

    Agile: een verrijking binnen marketing

    Mark van Heijningen

    Wat hebben wij marketeers toch een schitterend vak. Een beroep..

    Read More

    Agile: een verrijking binnen marketing

    Jouw eigen Tesla-merkervaring met een whiteboard marker en de gouden driehoek van Stijn

    Mark van Heijningen

    Leuk allemaal, die succesverhalen van Tesla en Airbnb. Maar wat kun je..

    Read More

    Jouw eigen Tesla-merkervaring met een whiteboard marker en de gouden driehoek van Stijn

    Retail in 2017: dit zijn de belangrijkste trends

    Dave Veerman

    De retail heeft weer een roerig jaar achter de rug. What else is new?..

    Read More

    Retail in 2017: dit zijn de belangrijkste trends

    Dit zijn de 5 belangrijkste trends voor social marketing in 2017

    Ingeborg van Beusekom

    Micro-influencers, 360-gradenvideo en tijdelijke content...

    Read More

    Dit zijn de 5 belangrijkste trends voor social marketing in 2017

    Een digitale B2C-beleving in een offline B2B-context - hoe pak je dat aan?

    Mark van Heijningen

    De Marketing Inspiration Day op 9 juni zat tjokvol met inspirerende..

    Read More

    Een digitale B2C-beleving in een offline B2B-context - hoe pak je dat aan?

    Emotiedetectie belooft een mooie toekomst voor marketeers

    Ingeborg van Beusekom

    “If we don’t make you cry, we fail.” Lorraine Twohill, de hoogste..

    Read More

    Emotiedetectie belooft een mooie toekomst voor marketeers

    De juiste munitie om snel te innoveren in marketingland (en de aanval te openen op Wallmart)

    Mark van Heijningen

    Tijdens de Marketing Inspiration Day op 9 juni ging het over beleving...

    Read More

    De juiste munitie om snel te innoveren in marketingland (en de aanval te openen op Wallmart)

    Vijf KPI's voor marketeers op een bierviltje

    Mark van Heijningen

    Het was even goed nadenken over de kop die ik boven dit blog ging..

    Read More

    Vijf KPI's voor marketeers op een bierviltje

    Van 'Beste meneer' naar 'Beste meneer Wrede': is dat nou slimme marketing?

    Mark van Heijningen

    Het thema van de Marketing Inspiration Day 2016 was ‘Deliver great..

    Read More

    Van 'Beste meneer' naar 'Beste meneer Wrede': is dat nou slimme marketing?

    Deze B2B-bedrijven halen het maximale uit social media

    Ingeborg van Beusekom

    Social media zijn ook voor B2B-bedrijven een perfect instrument om..

    Read More

    Deze B2B-bedrijven halen het maximale uit social media

    Is het middensegment dood?

    Dave Veerman

    Het lijken gouden tijden voor retailers die zich richten op luxe of..

    Read More

    Is het middensegment dood?

    Bloggen en duplicate content: wat is het en wat zijn de gevolgen?

    Ingeborg van Beusekom

    Iedereen die blogt of op welke manier dan ook tekstuele content..

    Read More

    Bloggen en duplicate content: wat is het en wat zijn de gevolgen?

    Neuromarketing: de black box van de klant ontrafeld

    Mark van Heijningen

    Neuromarketing: de black box van de klant ontrafeld

    Hoe Anton Pieck en Jheronimus Bosch elkaar in de 21ste eeuw ontmoeten

    Mark van Heijningen

    Wat krijg je als de sprookjesachtige Efteling en de duivelse Jheronimus..

    Read More

    Hoe Anton Pieck en Jheronimus Bosch elkaar in de 21ste eeuw ontmoeten

    De klant snel afgeleid? Niet in de virtuele wereld van kiwi's en dino's!

    Mark van Heijningen

    IT en marketing lijken soms lijnrecht tegenover elkaar te staan...

    Read More

    De klant snel afgeleid? Niet in de virtuele wereld van kiwi's en dino's!

    Wat als...Google morgen een bank begint?

    Frank Herweijer

    Hoewel banken en verzekeraars goed bezig zijn, zijn ze nog wel erg naar..

    Read More

    Wat als...Google morgen een bank begint?

    6 kenmerken van millennials waar retailers rekening mee moeten houden

    Dave Veerman

    Millennials stellen retailers voor grote uitdagingen. Want in..

    Read More

    6 kenmerken van millennials waar retailers rekening mee moeten houden

    Over de prachtige ‘auto’ in marketing automation

    Mark van Heijningen

    Ik ben marketeer in hart en nieren. Maar ook een enorme autofreak...

    Read More

    Over de prachtige ‘auto’ in marketing automation

    Het sex appeal van Spandex: hypermoderne marketing voor een traditioneel bedrijf

    Gastblogger

    Marketing is beleving, branding, beïnvloeding. Het is een broeinest..

    Read More

    Het sex appeal van Spandex: hypermoderne marketing voor een traditioneel bedrijf

    Het succes van Jheronimus Bosch 500 - over beleving en branding

    Mark van Heijningen

    Het neerzetten van een merkbeleving gaat niet over één nacht ijs. In..

    Read More

    Het succes van Jheronimus Bosch 500 - over beleving en branding

    Het stevige marketing-pantser van Under Armour

    Mark van Heijningen

    Adidas, Puma, Reebok en Nike. Het zijn grote namen in de..

    Read More

    Het stevige marketing-pantser van Under Armour

    Een geweldige klantervaring is niet gelijk aan een hoog serviceniveau

    Mark van Heijningen

    Dit jaar gaat de Marketing Inspiration Day over ‘Deliver Great..

    Read More

    Een geweldige klantervaring is niet gelijk aan een hoog serviceniveau

    IT en Marketing vormen (eindelijk) een ideaal liefdeskoppel

    Mark van Heijningen

    Tijdens de Marketing Inspiration Day 2015 werd veelvuldig gesproken..

    Read More

    IT en Marketing vormen (eindelijk) een ideaal liefdeskoppel

    Start met eCommerce inside the box

    Mark van Heijningen

    Stel je voor: we zitten weer voor even op de basisschool. De juf deelt..

    Read More

    Start met eCommerce inside the box

    Worden marketeers het brein eindelijk de baas in 2016?

    Mark van Heijningen

    Nemen wij beslissingen op basis van heldere, rationele afwegingen? Of..

    Read More

    Worden marketeers het brein eindelijk de baas in 2016?

    Contextual Marketing waar je rode oortjes van krijgt

    Mark van Heijningen

    “Wie kent Pabo.nl en Christine le Duc?”, vraagt Jacky Lambert,..

    Read More

    Contextual Marketing waar je rode oortjes van krijgt

    De Marketing van Tony's Chocolonely

    Mark van Heijningen

    Een organisatie moet zich niet te afwachtend opstellen, zoals een..

    Read More

    De Marketing van Tony's Chocolonely

    Deze 5 trends bepalen de retail in 2016

    Dave Veerman

    Deze 5 trends bepalen de retail in 2016

    Marketeers, vermijd een afknapper tijdens de eerste date!

    Mark van Heijningen

    Tijdens de Marketing Inspiration Day 2015 stond een onderwerp centraal..

    Read More

    Marketeers, vermijd een afknapper tijdens de eerste date!

    7 redenen waarom blogs onmisbare marketingwapens zijn

    Ingeborg van Beusekom

    Tussen alle flitsende video's, slideshares en interactieve infographics..

    Read More

    7 redenen waarom blogs onmisbare marketingwapens zijn

    Marketeers roepen 'Koop, koop!' en de klant houdt zijn oren dicht

    Mark van Heijningen

    Midden september lanceerde Apple haar nieuwste besturingssysteem voor..

    Read More

    Marketeers roepen 'Koop, koop!' en de klant houdt zijn oren dicht

    De contentstrategie die wel werkt: hero, hub, hygiene

    Ingeborg van Beusekom

    Viral marketing was ten tijde van de opkomst van social media een..

    Read More

    De contentstrategie die wel werkt: hero, hub, hygiene

    Ketchupvlekken, klantreizen en contextual marketing

    Mark van Heijningen

    “Begint awareness op het moment dat een klant zich bewust is van jouw..

    Read More

    Ketchupvlekken, klantreizen en contextual marketing

    Marketing van de toekomst: contextuele marketing

    Ingeborg van Beusekom

    Contextuele marketing heeft menig marketingafdeling op zijn grondvesten..

    Read More

    Marketing van de toekomst: contextuele marketing

    De 7 zonden van de Marketing Inspiration Day 2015

    Mark van Heijningen

    Vorige week dinsdag vond de Marketing Inspiration Day plaats. Alles..

    Read More

    De 7 zonden van de Marketing Inspiration Day 2015

    Leer je klanten kennen: 4 tips voor marketeers

    Ingeborg van Beusekom

    Inzicht in wat je klanten en prospects drijft, wat hun voorkeuren zijn,..

    Read More

    Leer je klanten kennen: 4 tips voor marketeers

    De kunst van inspiratie

    Mark van Heijningen

    De kunst van inspiratie

    Durf te veranderen maar blijf jezelf

    Dave Veerman

    Voor veel retailers is het lastig om het hoofd boven water te houden...

    Read More

    Durf te veranderen maar blijf jezelf

    De zoete 'wraak' van Tony's Chocolonely

    Gastblogger

    Tony’s Chocolonely maakt chocola van traceerbare, slaafvrije..

    Read More

    De zoete 'wraak' van Tony's Chocolonely

    Hoe vaak verlaat u uw online winkelmandje?

    Gastblogger

    Wist u dat gemiddeld 97% van de online bezoekers uiteindelijk geen..

    Read More

    Hoe vaak verlaat u uw online winkelmandje?

    Dé customer journey bestaat niet

    Dave Veerman

    Tijdens de Retail Inspiration Day speelde de customer journey een..

    Read More

    Dé customer journey bestaat niet

    De juiste prijs zorgt niet altijd voor de hoogste omzet

    Dave Veerman

    Vandaag de dag weten consumenten beter dan ooit wat een product waard..

    Read More

    De juiste prijs zorgt niet altijd voor de hoogste omzet

    Wat kun je als marketeer met big data?

    Ingeborg van Beusekom

    Marketingafdeling zijn gewend om op basis van cijfers te werk te gaan...

    Read More

    Wat kun je als marketeer met big data?

    Winkelen moet beter

    Dave Veerman

    Surviving the consumer-driven economy. Dat was het thema van de Retail..

    Read More

    Winkelen moet beter

    Retailbranche moet mindset veranderen

    Dave Veerman

    Retailers kunnen in deze digitale economie niet overleven zonder data...

    Read More

    Retailbranche moet mindset veranderen

    Nergens te koop en nu al een succes

    Mark van Heijningen

    Kent u Lily al? Lily is de perfecte selfie drone. Je hoeft Lily alleen..

    Read More

    Nergens te koop en nu al een succes

    Zo ondersteunt technologie de winkel-CEO

    Dave Veerman

    We denken meestal dat het managen van een individuele winkel minder..

    Read More

    Zo ondersteunt technologie de winkel-CEO

    Is de smartwatch een nieuwe categorie om rekening mee te houden?

    Mark van Heijningen

    Met de introductie van de Apple Watch probeert Apple (alwéér) een..

    Read More

    Is de smartwatch een nieuwe categorie om rekening mee te houden?

    Thought leader word je niet zomaar: 4 leerpunten

    Mark van Heijningen

    In een tijd waarin bedrijven veelal gelijkvormige producten en diensten..

    Read More

    Thought leader word je niet zomaar: 4 leerpunten

    Dicht het gat tussen Sales en Marketing

    Gastblogger

    Uw klanten hebben geen behoefte meer aan contact met verkopers. Ze..

    Read More

    Dicht het gat tussen Sales en Marketing

    Van kunst naar wetenschap? Marketing in een nieuw tijdperk!

    Mark van Heijningen

    Vertrouwt men niet langer op het ‘onderbuik-gevoel’ van de marketeer?..

    Read More

    Van kunst naar wetenschap? Marketing in een nieuw tijdperk!

    Wat is uw Gouden Merkmoment?

    Mark van Heijningen

    Een echt inspirerende bijeenkomst hoeft helemaal niet groot en..

    Read More

    Wat is uw Gouden Merkmoment?

    Kan de forecast het raam uit?

    Eric Tiels

    Als het gaat om de rol van statistische forecasts in de..

    Read More

    Kan de forecast het raam uit?

    Hoe ziet de toekomst van retail eruit?

    Mark van Heijningen

    Tijdens het, door SAP Nederland gehoste, Future Shopping event heb ik..

    Read More

    Hoe ziet de toekomst van retail eruit?

    5 Nieuwe regels voor marketing

    Mark van Heijningen

    De verhouding en de omgangsvormen tussen bedrijven en consumenten zijn..

    Read More

    5 Nieuwe regels voor marketing

    De VUCA-wereld van Peter Fisk

    Mark van Heijningen

    “We live in a VUCA world”, zo begon Peter Fisk van Genius Works zijn..

    Read More

    De VUCA-wereld van Peter Fisk

    Durf klein te denken

    Mark Raben

    U kent vast wel dat gevoel om door een organisatie als een nummer te..

    Read More

    Durf klein te denken

    Dit zijn de drie kenmerken van een digitale leider

    Mark van Heijningen

    De SAP Marketing Inspiration Day stond in het teken van de customer..

    Read More

    Dit zijn de drie kenmerken van een digitale leider

    Is Marketing Different in the Cloud?

    Mark van Heijningen

    Voor marketeers heeft cloud computing de deur geopend naar tal van..

    Read More

    Is Marketing Different in the Cloud?

    Denk als een fan

    Mark Raben

    Er zijn veel overeenkomsten tussen sport en ondernemen. Denk maar eens..

    Read More

    Denk als een fan

    De customer experience als belangrijkste USP

    Mark van Heijningen

    Het belang van de customer experience neemt alleen maar toe. Door de..

    Read More

    De customer experience als belangrijkste USP

    Ruim baan voor de 24/7 klant

    Mark van Heijningen

    100% grip op de klant. Weten waar die behoefte aan heeft en daar snel..

    Read More

    Ruim baan voor de 24/7 klant

    De klantreis is geen marketingfeestje meer

    Mark van Heijningen

    De customer journey, de reis die klanten doormaken bij het afnemen van..

    Read More

    De klantreis is geen marketingfeestje meer

    Het succes achter het cupje van Nespresso

    Jeffrey Raskeyn

    Stel je eens een bedrijf voor dat dure producten verkoopt, en deze op..

    Read More

    Het succes achter het cupje van Nespresso

    Drie gouden tips voor bedrijven die hun klanten écht centraal willen stellen

    Mark Raben

    De klant is koning. Maar wil de klant écht koning zijn? Van..

    Read More

    Drie gouden tips voor bedrijven die hun klanten écht centraal willen stellen

    Weet wat uw klanten niet kopen!

    Mark Raben

    Onlangs las ik een boeiend stuk over de vraag hoe een klant zich kan..

    Read More

    Weet wat uw klanten niet kopen!

    Gamechangers: are you ready to change the world?

    Mark van Heijningen

    Beste Marketeer, ben je klaar om de wereld te veranderen?

    Read More

    Gamechangers: are you ready to change the world?

    Over ijsjes, data, bier en ondernemende marketeers

    Mark van Heijningen

    Wie een goed klantbeeld heeft, kan veel beter inspelen op de..
    Read More

    Over ijsjes, data, bier en ondernemende marketeers

    Transform your business

    Mark van Heijningen

    Onlangs verzorgden we bij SAP een kleinschalige marketing strategy..
    Read More

    Transform your business

    “It’s about the business, silly”

    Mark van Heijningen

    Hoe zorg je voor persoonlijke interactie in een wereld waarin je niet met..
    Read More

    “It’s about the business, silly”

    Herkennen. Verwennen. Verkopen!

    Mark van Heijningen

    U levert een product. Een dienst. Software. Boekenkasten misschien...
    Read More

    Herkennen. Verwennen. Verkopen!

    Omnicommerce: de toekomst van on- én offline winkelen

    Ronald Schippers

    Het is zaterdagmiddag, 16 mei 2017. Joyce loopt door de winkelstraat en..
    Read More

    Omnicommerce: de toekomst van on- én offline winkelen

    Omnicommerce: de toekomst van on- én offline winkelen

    Ronald Schippers

    Het is zaterdagmiddag, 16 mei 2017. Joyce loopt door de winkelstraat en..
    Read More

    Omnicommerce: de toekomst van on- én offline winkelen

    Retail Round Table: Big Data & Social Data in Retail

    Jan Theodoor Wiltschek

    Wat kun je nu eigenlijk met Big Data en Social Data als retailer? Dat..
    Read More

    Retail Round Table: Big Data & Social Data in Retail

    Een direct lijntje met je gebruikers

    Mark van Heijningen

    Een community stelt je in staat om één-op-één te schakelen met de..
    Read More

    Een direct lijntje met je gebruikers

    Wat kunnen retailers leren van.... boyband One Direction?

    Jan Theodoor Wiltschek

    De muziekindustrie heeft veel lessen geleerd toen het snelle digitale..

    Read More

    Wat kunnen retailers leren van.... boyband One Direction?

    Waarom marketing uit de muur op de lange termijn niet werkt

    Mark van Heijningen

    Alles wordt tegenwoordig ‘as a service’ aangeboden. Van software tot..
    Read More

    Waarom marketing uit de muur op de lange termijn niet werkt

    5 x focus op klantrelatie

    Jan Theodoor Wiltschek

    Een goede band met uw klant is belangrijk. Wat kun je doen als retailer..

    Read More

    5 x focus op klantrelatie